Додаток 2
до наказу №25 від 10.04.2023 р.
План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню)
№ | Зміст діяльності | Термін виконання | Відповідальні |
1. | Організація відповідних заходів безпеки (охорона, чергування педагогічних працівників, спостереження за приміщеннями і територією закладу освіти) Чергування працівників в приміщеннях і на території закладу Чергування класів по закладу освіти | Постійно За графіком | Директор закладу освіти Педагогічні працівники Заст. дир. з НВР, кл. керівники 5-9 класів |
2. | Контроль за виконанням Статуту закладу освіти, законодавства України про освіту, Правил внутрішнього трудового розпорядку Дотримання норм педагогічної етики | Постійно Постійно | Адміністрація закладу освіти Педагогічні працівники |
3. | Забезпечення безпечного психологічно комфортного освітнього середовища | Постійно | Працівники закладу освіти |
4. | Психологічна просвіта здобувачів освіти з метою профілактики булінгу в учнівському середовищі | Протягом року | Практичний психолог |
Заняття з елементами тренінгу «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» у 5-9 класах | Квітень | ||
Поради «Як допомогти упоратися з булінгом» (1-9 класи) | Протягом року | ||
Години спілкування на теми: «Кібербулінг», «Булінг у школі: чому діти цькують дітей і що з цим робити у 5-9 класах | Протягом року | ||
Корисні правила-поради для профілактики і подолання кібербулінгу для учнів та батьків | Протягом року | ||
Бесіда « Мова знущання: як відрізнити булінг від насміхання» . ( 5-9 класи) | Квітень | ||
Перегляд та обговорення відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України..», «Зупиніться!!! Моя історія про булінг і кібербулінг». 8-9 класи. | Протягом року | ||
Виховна година « Психологічне та фізичне насильство в закладі освіти. Хто має відповідати за законом» | Травень | ||
5· | Спостереження за мікрокліматом в учнівському колективі. Анкетування та тестування учнів (за потребою) для вивчення мікроклімату та його корекції | Протягом року | Практичний психолог. Класні керівники 1-9 класів. Практичний психолог |
6· | Години спілкування в класних колективах з метою засвоєння учнівською молоддю морально-етичних, соціальних ціннісних орієнтирів: «Людина починається з добра»; 16 листопада — День Толерантності; Стоп Булінг | Протягом року | Класні керівники 1-9 класів |
7· | Інформаційно -просвітницька робота з пропаганди здорового способу життя. | Протягом року | Заступник директора з НВР, Класні керівники 1 – 9 класів, практичний психолог, учителі, педагог-організатор |
8· | Правова освіта учнів, запобігання правопорушенням, злочинності неповнолітніх: – профілактика правопорушень та злочинності неповнолітніх, – профілактики дитячої бездоглядності, – правова та психологічна підтримка дітей, які опинились у складних життєвих умовах, – запобігання насильству, булінгу; – формування у дітей і підлітків життєвих навичок (психосоціальних компетентностей), які сприяють соціальній злагодженості, відновленню психологічної рівноваги, – запобігання та протидія торгівлі людьми, – управління емоціями, стресами та конфліктними ситуаціями, – формування морально-етичних, соціальних, громадянських ціннісних орієнтирів. | Протягом року | Заступник директора з НВР, класні керівники 1 – 9 класів, практичний психолог, учителі, педагог-організатор |
9· | Розвиток дієвих органів учнівського самоврядування Школа лідерства | Протягом року | Педагог-організатор, класні керівники 5-9 класів Педагог-організатор, практичний психолог |
10· | Створення умов для позитивної соціалізації та самореалізації учнів у різноманітних класних та шкільних заходах в позаурочний час Залучення учнів до участі в конкурсах знавців, предметних олімпіадах, пошуково-дослідницькій роботі | Протягом року | Класні керівники 1-9 класів, педагог-організатор, керівники гуртків Педагогічні працівники закладу освіти |
11· | Оновлення банку даних дітей, які потребують особливої соціальної соціальної уваги та підтримки Організація соціальної підтримки дітей, пільгових категорій | Вересень, січень | Практичний психолог, класні керівники 1-9 класів |
12. | Оновлення банку даних учнів, схильних до правопорушень, бродяжництва, дітей з сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах Психолого-педагогічний супровід дітей, робота з батьками | Вересень, січень Протягом року | Практичний психолог, класні керівники 1-9 класів Класні керівники 1-9 класів, практичний психолог |
13. | Постійний контроль за станом відвідування учнями навчальних занять. Оперативно з’ясовувати у батьків причини відсутності учнів у школі. | протягом року | Класні керівники 1-9 класів |
14. | Робота з батьками | За планами роботи | Класні керівники 1-9 класів, практичний психолог |
15· | Просвіта батьків з питань виховання та розвитку дитини, захисту прав дитини, формування здорового способу життя, превентивного виховання, попередження насильства в сім’ї Індивідуальні консультації | Протягом року | Класні керівники 1-9 класів, учителі |
16· | Поради батькам, щоби зменшити ризик булінгу та кібербулінгу для своєї дитини. | Вересень, травень | Практичний психолог |
17· | Оперативні, методичні наради, вивчення законодавства України, інструктивно-методичних, нормативних документи МОН України, органів управління освітою з питань виховної роботи щодо безпеки й благополуччя дитини. Переглянути лист МОН України від 14.08.2020 №1/9-436 «Про створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти та попередження і протидії булінгу (цькуванню) | Протягом року Серпень | Заступник директора з НВР, педагогічні працівники закладу освіти |
18· | Круглий стіл для педагогічного колективу. Консультації «Безпечна школа. Маски булінгу». | За планом | Практичний психолог |
19. | Підвищення кваліфікації педагогічних працівників на курсах, семінарах, студіях ( онлайн освіта тощо) | Протягом року | Адміністрація закладу освіти, голови професійних спільнот |