Україна

Тальнівська районна рада Черкаської області

Самоаналіз освітньої діяльності Веселокутської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів

за період з 2010 по 2016р.

Директор школи Баранюк Н.П.

І. Вступна частина

У самоаналізі відображено період з 2010 по 2016рік, що охоплює повністю 2010-2011, 2011-2012, 2012-2013, 2013-2014, 2014-2015, 2015-2016 навчальні роки та початок 2016-2017 навчального року. Відповідно до рішення районної ради , за згодою депутатів сільської ради з 1 вересня 2013 року Веселокутську ЗОШ І-ІІІ ст реорганізовано в школу І-ІІ ст. Це докорінно змінило структуру навчального закладу, мережу класів, навчальний план, внесло корективу в систему управлінської діяльності.

Під час підготовки матеріалів самоаналізу було використано Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Положення про загальноосвітній навчальний заклад Веселокутської ЗОШ І-ІІ ст», план розвитку закладу на 2015-2020 рр., перспективний та річні плани роботи, інші документи внутрішньо-шкільного управління, протоколи засідань Ради школи, педагогічної ради, атестаційної комісії, батьківських зборів, наказів по школі, звітні матеріали, аналізи та моніторинги з різних напрямів освітньої діяльності, набутий практичний досвід дирекції, педагогічного колективу, як за останні роки, так і за період з часу останньої атестації навчального закладу.

Для збору вимірювання та оцінювання інформації був використаний такий інструментарій: звіти, моніторинги освітньої діяльності, анкетування, бесіди з працівниками школи, щорічні аналітичні накази про підсумки діяльності педагогічного, учнівського колективів та обслуговуючого персоналу школи за минулий навчальний рік, про результати рейтингової оцінки діяльності педагогічних працівників, оцінка роботи школи громадою села та батьками учнів.

Обробка інформації здійснювалась на рівні діяльності кожного вчителя, методоб’єднань, заступниками директора за напрямками діяльності, директором школи, а також колегіально всім складом дирекції за участю голови профспілкового комітету та Ради навчального закладу.

Загальні відомості про заклад

Юридична адреса закладу:

20414, Черкаська область,

Тальнівський район,

с. Веселий Кут,

вул. Віті Проценка, буд.38.

телефон (804731) 9-99-30.

e-mail: weseliykut@mail.ru

Свідоцтво про атестацію навчального закладу серія ЗД-П № 240721 видано Черкаською обласною ДА управління освітою, реєстраційний №401 від 14.06.2007р.

Статут Веселокутської ЗОШ І-ІІ ст. затверджено рішенням Тальнівської районної ради № 22-17/VІ від 12.08.2013р.

Веселокутська загальноосвітня школа І – ІІ ступенів розміщена в типовому приміщенні, яке побудовано у 1989 р., проектна потужність 196 учнів, загальна площа 3108 кв. м.. Опалення автономне, газова котельня. У приміщенні наявна проточна вода, внутрішній туалет, водовідведення.

Природне, штучне освітлення комплексу відповідає нормативним вимогам. У закладі забезпечено регулярне прибирання приміщень з використанням дезінфікуючих та миючих засобів, організовано самообслуговування учнів старших класів.

В школі обладнано 14 навчальних, 1 комп’ютерний клас, учительська, кабінет директора, методичний кабінет , комбінована майстерня, кабінет психолога, шкільний музей,.

До послуг учнів спортивний та актовий зали, бібліотека, шкільна їдальня. Матеріально – технічна база та навчально – методичне забезпечення кабінетів задовільне, меблями та інвентарем школа забезпечена. Проте технічні засоби навчання у кабінетах застарілі та потребують ремонту, або оновлення. Навчальний заклад має два телевізори, музичний центр, DVD плейєр, 7 комп'ютерів, з яких всі підключені до Інтернету, офісну техніку.

На пришкільній території навчального закладу розміщені спортивний майданчик, баскетбольне і волейбольне поле, спортивна смуга для занять, навчально – дослідні ділянки, квітники, асфальтовані доріжки.

Всі приміщення школи відповідають державним санітарним нормам. Територія школи відгороджена від проїжджої частини, займає територію у 1.5 га з ялинами та рідкісними видами дерев, кущів та квітниками. В головному приміщенні школи розміщені державна символіка, зимовий сад, інформаційні стенди, наочність. Кабінети озеленені, затишні, мають виражену індивідуальність.

Навчальний заклад проводить заходи на покращення матеріально-технічної бази:у 2007 р. введено в дію газову котельню, у 2014 р. проведено капітальний ремонт опалювальної системи, щорічно проводяться поточні ремонти кабінетів, поновлюється інформаційно-естетичне наповнення коридорів закладу.

Санітарний та естетичний стан шкільної території, приміщення закладу, котельні задовільний.

ВІДОМОСТІ ПРО АДМІНІСТРАЦІЮ

Директор школи :

Баранюк Наталія Петрівна – освіта вища, закінчила Уманський педагогічний інститут, фізико-математичний факультет, стаж роботи 37 років , викладає математику , І кваліфікаційна категорії. Стаж на посаді директора 11 років. Нагороджена грамотами відділу освіти 2007, 2009, 2012рр

Заступник директора з навчально-виховної роботи:

Калиушко Таміла Миколаївна - освіта вища, закінчила Черкаський національний університет, учитель історії, стаж роботи 10 років, викладає історію та правознавство, перша кваліфікаційна категорія. Стаж на посаді заступника директора 1 рік 9 місяців .

Заступник директора з виховної роботи:

Ковальчук Світлана Павлівна - освіта вища, закінчила Черкаський педагогічний інститут, учитель біології та хімії, стаж роботи 31 років, викладає біологію та хімію, перша кваліфікаційна категорія, звання «Старший вчитель». Стаж на посаді заступника з виховної роботи 10 років, нагороджена грамотою відділу освіти 2006р, грамотою профспілки -2010р

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

Кадрова політика школи спрямована на:

¨ розвиток та вдосконалення творчого потенціалу педагогічних працівників;

¨ вдосконалення нормативно-правової бази професійної діяльності освітян;

¨ оволодіння педагогічними працівниками сучасними інформаційними технологіями;

¨ підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.

Укомплектованість кадрами

В школі на початок 2016-2017 н.р. працює 21 працівник:

13 педпрацівників : основних – 12, сумісників – 1 ( з них жінок-11; чоловіків -2), що становить 100% від потреби;

9 працівників обслуговуючого персоналу.

До школи 1 вчитель під’їжджає із м. Тального шкільним автобусом, всі інші проживають у селі.

Кількість педпрацівників Навчальний рік
2010-2011 2011-2012 2012-2013 2013-2014 2014-2015 2015-2016 2016-2017
До 30 років 3 6 6 6 6 2 1
31 – 40 років 9 7 7 7 7 5 5
41- 50 років 4 4 3 3 3 5 4
51- 55 років 3 2 0 0 0 1 2
Понад 55 років 2 1 1 1 1 1 1
Всього 21 20 17 17 17 14 13
Середній вік вчителів 35,8 36,4 35,5 35,2 36,2 40,8 42,8

Всі педагогічні працівники школи мають вищу педагогічну фахову освіту.

Якісний склад вчителів за віком

Якісний склад вчителів за педагогічним стажем

Кількість педпрацівників Навчальні роки
2010-2011 2011-2012 2012-2013 2013-2014 2014-2015 2015-2016 2016-2017
До 3 років 1 2 2 4 4 0 0
3 – 10 років 7 6 5 4 4 4 3
10- 20 років 7 7 6 6 6 4 5
Понад 20 років 6 5 4 3 3 6 6
Всього 21 20 17 17 17 14 13

Висновок:

- зріс якісний склад педкадрів, з 2015р. всі учителі школи мають вищу освіту;

- в школі багато педагогів є випускниками закладу (Колісніченко В.В., Нечай Н.М., Рябошапка Г.В., Поліщук Ю.І., Калиушко Т.М., Оратівська Н.І., Баранюк Н.П.);

- добре організована робота з підвищення фахового рівня кадрів (всі вчителі мають кваліфікаційні категорії);

- зменшилась кількість учителів сумісників -1.

Відомості про молодих спеціалістів

Навчальний рік
2010-2011 2011-2012 2012-2013 2013-2014 2014-2015 2015-2016 2016-2017
1 2 2 4 4 0 0

На базі школи протягом 2013-2014, 2014-2015н.р. діяла опорна школа «Творчість. Молодість. Престиж» з питань організації роботи з молодими педагогами (керівник Мельниченко О.Г.).

Аналіз плинності педагогічних кадрів

Кількість педпрацівників Навчальний рік
2010-2011 2011-2012 2012-2013 2013-2014 2014-2015 2015-2016
прибуло 0 2 1 1 2 1
вибуло 2 0 0 2 2 0
З них на пенсію 1 0 0 1 0 0

Висновок: в зв’язку з реорганізацією школи у навчальний заклад І-ІІ ступенів, простежується тенденція щодо зменшення кількості кадрів (із 21 до 17). Переважна кількість учителів закінчує трудову діяльність через вихід на пенсію (2) або у зв’язку з переходом на інше місце роботи за фахом (4). На даний час у школі працює лише 1 пенсіонер.

При розстановці кадрів враховується педагогічний досвід, кваліфікація вчителя, наступність у роботі.

Адміністрація школи проводила і проводить цілеспрямовану роботу з питань дотримання педагогічними працівниками трудового законодавства, виконання нормативних документів Міністерства освіти і науки України, що дало змогу створити обстановку діловитості, заданого ритму діяльності й запобігти конфліктам з виробничих питань.

Всі вчителі школи вчасно проходять курсову перепідготовку при Черкаському обласному інституті післядипломної освіти педагогічних працівників та атестувалися на підтвердження чи встановлення певної кваліфікаційної категорії.

Роки 2011 2012 2013 2014 2015 2016
Кількість учителів, що проходили курсову перепідготовку 3 1 2 4 5 2
Кількість учителів, що пройшли атестацію 3 3 1 2 4 3

Кваліфікаційні категорії педагогічних працівників на 1 вересня 2016 р.

Кваліфікаційні категорії
2010-2011 2011-2012 2012-2013 2013-2014 2014-2015 2015-2016 2016-2017
м/с 0 3 0 0 1 0 0
в/с 7 3 3 6 3 1 0
ІІ категорія 7 4 5 4 6 5 3
І категорія 5 8 8 7 7 8 10
Старший вчитель 0 0 1 1 1 1 1
Вища категорія 2 2 0 0 0 0 0
Всього вчителів 21 20 17 17 17 14 13

Під час проведення атестації, здійснення експертного оцінювання якості роботи з різних питань адміністративного контролю адміністрація школи дотримувалася етики, враховувала самооцінку вчителів, оцінку батьків та учнів для формування констатуючої атестаційної або контрольної оцінки, традиційно проводилося психологічне вивчення особистості вчителя, рейтингу кожного вчителя серед колег. Це дало можливість уникнути непорозумінь в період атестації.

Якісний склад педагогічного колективу школи протягом 2010-2016р.р. значно зріс.

Завдяки педагогічній культурі вчителів, систематичній роботі всіх ланок шкільного самоврядування та адміністративному керівництву в педагогічному колективі встановлений нормальний морально-психологічний клімат.

Розподіл педагогічного навантаження, формування управлінського резерву, стимулювання праці та якісного відношення вчителів до своєї справи, соціально-педагогічної адаптації молодих учителів, доцільність розстановки кадрів для успішної роботи закладу – завжди на порядку денному адміністрації та органів самоврядування.

Дбаючи про свою самоосвіту і підвищення педагогічної майстерності, вчителі постійно слідкують за новинами передового педагогічного досвіду вчителів району і області, новітніми освітніми технологіями. Для самоосвіти вчителів в навчально-виховному комплексі створені всі умови.

СТАН І РОЗВИТОК ШКІЛЬНОЇ МРЕЖІ

ТА НАВЧАЛЬНА РОБОТА

Педагогічний колектив школи проводить певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі.

Навчальний заклад забезпечує потреби дітей шкільного віку у розвитку, навчанні, вихованні та оздоровленні.

Щорічно виконувався закон про всеобуч. Протягом цього періоду діти шкільного віку 100% були охоплені навчанням. Відвідування учнями школи щорічно становило в середньому 98%.

Мережа контингенту учнів

Навчальний рік
2010-2011 2011-2012 2012-2013 2013-2014 2014-2015 2015-2016 2016-2017
Учнів 70 70 59 53 50 51 53
Хлопчики 37 39 32 32 23 28 28
Дівчатка 33 31 27 21 27 23 25

В школі на 01.09.2016р. налічується 8 класів, в них 53 учні. Відсутній 7 клас.

Середня наповнюваність класів по школі становить 6,6 учнів, у т.ч.

Протягом зазначеного періоду систематично здійснювався контроль за процесом навчальної діяльності, проводилися моніторинги якості знань, умінь і навичок учнів(за результатами І та ІІ семестрів, за результатами навчального року), їх розвитку та наступної корекції.

При визначенні навчальних досягнень учнів підлягали аналізу:

· Рівень володіння розумовими операціями: аналізувати, синтезувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки;

· Ступінь сформованості загальнонавчальних та предметних умінь і навичок;

· цілісність, повнота, наочність, обґрунтованість, правильність відповідей.

Загальний екран результатів успішності учнів наступний:

Рівень навчальних досягнень учнів

Кількість учнів, %
Рівні 2010-2011 2011-2012 2012-2013 2013-2014 2014-2015 2015-2016
Високий 9 учнів – 12,7% 6учнів– 9,1% 3 учнів –4,9% 3 учнів –6,6% 3учнів–6,6% 1учень–2%
Достатній 25учні – 35,2% 25учні – 37,9% 27учні – 44,3% 18учні – 40% 20учні– 40% 28учнів– 54%
Середній 28 учнів – 39,4% 22 учнів – 33,3% 19учнів– 31,1% 17учнів– 37,8% 17учнів– 37,8% 17учнів– 34%
Початковий 9 учнів – 12,7% 7 учнів – 10,6% 5 учнів – 8,2% 7учнів – 15,6% 5учнів–15,6% 5учнів–10%

Рейтинг відмінників школи

Школа І-ІІІст. Школа І-ІІст
Розділи 2010-2011 2011-2012 2012-2013 2013-2014 2014-2015 2015-2016
Похвальний лист 5 4 3 3 3 1
Золота медаль 2 1 1 - - -
Срібна медаль 1 2 - - - -
Свідоцтво з відзнакою 1 0 - - 1 -

Перемога у міжнародних конкурсах та олімпіадах на районному рівні

2010-2011 2011-2012 2012-2013 2013-2014 2014-2015 2015-2016
ІІ місце з астрономії ІІ місце в конкурсі ім. Петра Яцика ------ ------ -----------
ІІ місце в олімпіаді з історії І місце з фізики. І місце з географії. ІІ місце з математики ІІ місце з фізики. ІІ з краєзнавства
Імісце з географії
ІІ місце з фізики.

Проведення предметних тижнів

2010-2011 2011-2012 2012-2013 2013-2014 2014-2015 2015-2016
Олімпійський тиждень Олімпійський тиждень Олімпійський тиждень Олімпійський тиждень Олімпійський тиждень Олімпійський тиждень
Тиждень права Тиждень математики Декада природничо-математичних наук Тиждень історії та права Тиждень правознавства Тиждень історії та права
Тиждень хімії Тиждень світової літератури Тиждень дитячої та юнацької книги Тиждень української мови Тиждень Природознавства Тиждень української мови
Тиждень початкової школи Тиждень початкової школи Тиждень початкової школи Тиждень англійської мови

Методична роботи та її результативність

Методична робота у школі організована відповідно до Положення про методичний кабінет середнього закладу освіти (наказ МОН України № 385 від 28.10.1997 р.), рекомендаціями Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України щодо організації методичної роботи з педпрацівниками у загальноосвітньому закладі, Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, наказу «Про організацію методичної роботи у Веселокутській ЗОШ І-ІІ ступенів на 2016-2017 навчальний рік» та плану роботи школи. Наказом визначені мета й завдання методичної роботи, затверджено її оптимальну структуру, план роботи методичної ради та план-графік проведення основних методичних заходів з педагогічними кадрами.

Науково-методична проблема школи «Створення психолого-педагогічних умов для розвитку особистості учня, формування ключових предметних та життєвих компетентностей» .

Проблемне питання в системі управління закладом реалізується через:

• Удосконалення освітнього процесу в закладі, що визначає особистісне зростання учня в умовах запровадження Державного стандарту.

• Активізацію державно-громадського управління школою через

розширення повноважень громадських органів самоврядування.

• Створення оптимальних умов для творчого розвитку особистості

кожного вчителя й учня.

• Створення умов для формування ключових і предметних компетентностей учнів.

• Формування психологічної готовності вчителів до інноваційної діяльності.

• Забезпечення моніторингових досліджень, як одного із шляхів отримання об'єктивної інформації про розвиток закладу.

• Педагогізація соціального середовища, пропаганда педагогічних

знань серед батьків.

Творчою групою під керівництвом Мельниченко О.Г. був розроблений перспективний та річний план роботи над науково-методичною проблемою. Дане питання розглядалось на засіданнях методичних об’єднань та педагогічних рад.

У школі функціонує методичний кабінет (завідувач Калиушко Т.М.), який є організуючим центром методичної роботи з педагогічними працівниками і виконує такі завдання:

- надання навчально-методичних консультацій педагогічним працівникам;

- координація колективних форм і методів роботи та самоосвіти з підвищенням педагогічної майстерності та удосконаленням фахової підготовки вчителів;

- організація системи заходів, спрямованих на розвиток творчого потенціалу педагогів, впровадження досягнень кращого педагогічного досвіду та освітніх технологій.

У методичному кабінеті зосереджено всі необхідні матеріали, передбачені відповідним Положенням, що сприяє участі педагогічних працівників у методичній роботі, впровадження в практику роботи ППД, досягнень сучасної науки та освітніх технологій.

Організуючим центром усієї методичної роботи в школі є методична рада (голова Калиушко Т.М.), як колективний орган управління методичною роботою.

У школі працює 4 методичних об'єднань :

- вчителів початкових класів (керівник Колісніченко В.В., спеціаліст першої категорії, стаж - 22 роки);

- вчителів природничо-математичного циклу (керівник Поліщук Ю.І., спеціаліст другої кваліфікаційної категорії, стаж - 9 років);

- вчителів гуманітарного циклу (керівник Оратівська Н.І.,спеціаліст першої категорії, стаж - 16 років);

- класних керівників та класоводів (керівник Ковальчук С.П., спеціаліст першої категорії, стаж - 31 рік).

У діяльності методичних об'єднань школи реалізується системний підхід до якості викладання навчальних предметів, організації і якості виховної роботи. Кожне методоб'єднання провело по 5 засідань впродовж навчального року, використовуючи такі форми роботи: круглий стіл, заняття в дидактичній майстерні, панорама педагогічних ідей, методичний аукціон, «Педагогічна вітальня», тренінг, методичний форум, ділова гра, дискусійна трибуна, психолого-педагогічний практикум, творчий діалог. Слід відмітити активну роботу всіх шкільних методоб'єднань учителів протягом навчального року.

Створено 2 творчі групи,які працюють над проблемами:

1) «Створення психолого-педагогічних умов для розвитку особистості учня, формування ключових предметних та життєвих компетентностей…»

2) «Педагогічна підтримка розвитку самоосвітньої компетентності учнів».

Заступниками директора по навчально-виховній та виховній роботі, соціальним педагогом, практичним психологом, учителями-предметниками та класними керівниками систематично проводяться моніторингові дослідження успішності, відвідування учнями школи, зайнятості школярів у позаурочний час, стану здоров’я дітей та з метою вивчення особистості учнів.

Участь учителів у виставці педагогічної майстерності

«Освіта Тальнівщини»

2011-2012 2012-2013 2013-2014 2014-2015 2015-2016
5 -25% 10-58,8% 3-17,6% 4-23,5% 4-28,6%

Участь учителів у виставці педагогічної майстерності

«Освіта Черкащини»

2011-2012 2012-2013 2013-2014 2014-2015 2015-2016
0 2-11,8% 1-5,9% 3-17,7% 0

Мельниченко О.Г. отримала сертифікати за участь в учительському порталі Он-лайн проект “Великий Каменяр”, ІІ турі Всеукраїнського конкурсу “Творчий учитель – обдарований учень” та за співпрацю з видавничою групою “Основа” на методичному порталі за друк матеріалів.

Роботи учителя української мови та літератури Мельниченко О.Г. та учителя світової літератури Оратівської Н.І. розміщенні на сайті «Методичний портал».

Оратівська Н.І., учитель зарубіжної літератури, була учасником районного туру «Учитель року – 2014».

Розробка уроку Островушко О.Д. на тему «Національний та етнічний склад населення України» надрукований у журналі «Географія в школі» та «Педагогічний вісник» №4 ЧОІПОПП.

Розробки уроків учителя хімії Ковальчук С.П. для 7 класу за новою програмою увійшли до посібника «Мотивація навчання і натхнення до дії на уроках хімії», який випустили члени районної творчої групи учителів хімії. Ця робота взяла участь у обласній виставці педагогічної майстерності «Освіта Черкащини - 2015». Дидактичні матеріали до уроків хімії у 7 класі за новою програмою, розроблені Ковальчук С.П., увійшли до збірника «Інноваційні технології на уроках хімії», який був поданий районною творчою групою учителів хімії на Міжнародний фестиваль інноваційних технологій, що проходив у вересні 2015 року у м.Київ. Учителька отримала сертифікат.

Впродовж 2011-2013 років Ковальчук С.П. очолювала районну творчу групу учителів хімії та у 2015році – районне методичне об’єднання класних керівників. На районному семінарі заступників директорів з виховної роботи виступила з питанням «Організація роботи шкільного дитячого самоврядування», на районному семінарі класних керівників 5 класів – з питанням «Робота класного керівника щодо адаптації п’ятикласників до навчально-виховного процесу у середній ланці».

Директор школи зацікавлена у розвитку закладу:

-співпрацює з методичним кабінетом відділу освіти райдержадміністрації;

-брала участь у роботі обласного семінару керівників з питань використання ІКТ в управлінській діяльності;

-забезпечує інформаційний оперативний зв’язок з усіма учасниками навчально – виховного процесу;

-організовує роботу педколективу на реалізацію освітніх нововведень ;

-забезпечує внутрішньошкільний контроль та керівництво;

-ділилась своїм досвідом на семінарі резервів керівників та заступників по темі “Управлінська діяльність керівника загальноосвітнього навчального закладу щодо організації планування роботи закладу ”-2014р;

-її досвід «Оформлення документації щодо роботи з кадрами» вивчався на районному рівні протягом 2014 -2015 навчального року

У школі працює комп'ютерний клас, підключений Інтернет, крім того, домашні ПК мають всі 13 учителів , всі вони уміють працювати в мережі Інтернет, 10 мають електронні адреси, один учитель створив власний сайт (Оратівська Наталія Іванівна, учитель світової літератури сайт ). Комп’ютерна грамотність педагогів така: володіють комп’ютером на достатньому рівні – 13учителів – 100%, використовують епізодично – 3-18%, систематично – 10- 70%.

Найбільше наше досягнення

ІІІ місце в огляді конкурсі «Школа року – 2012» та нагородження Почесною грамотою районної ради (серед шкіл І-ІІІ ст.)

ІІІ місце в огляді конкурсі «Школа року – 2014» та нагородження Почесною грамотою районної ради (серед шкіл І-ІІ ст.)

Разом з тим в організації методичної роботи є невирішені питання і проблеми, над якими потрібно працювати в новому навчальному році:

- недостатньо проводилась робота з вивчення і узагальнення педагогічного досвіду учителів школи;

- не всі учителі якісно готують учнів до участі у предметних районних олімпіадах;

- на низькому рівні ведеться робота з обдарованими дітьми.

Виховна робота

Основні напрямки виховної роботи в школі сплановані згідно з Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1 - 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Концепцією національно-патріотичного виховання молоді та іншими нормативними та правовими документами. Проблема, над якою працював колектив – «Розвиток особистості школяра шляхом залучення його до творчої діяльності». Головна увага приділялась формуванню громадянина – патріота України, створенню умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів, виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав і свобод людини, вихованню в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, формуванню належних гігієнічних навичок і засад здорового способу життя.

Протягом 2010-2016 років питання виховної роботи розглядались на нарадах при директорові: «Про зайнятість учнів гуртковою роботою», «Про роботу класних керівників з охорони життя і здоров’я учнів», «Про роботу батьківського університету знань», «Про стан роботи з профілактики правопорушень», «Про роботу учнівського врядування».

В наказах були узагальнені питання: «Про стан морально-етичного виховання в школі», «Про перевірку ведення щоденників учнями», «Про стан національно-патріотичного виховання», «Про стан відвідування учнями школи», «Про результати працевлаштування випускників 9-х» та ін.

Розглядались питання виховної роботи і на засіданнях педради, засіданнях Ради школи, батьківських зборах, засіданнях методичного об’єднання класних керівників, проводились семінари і педагогічні читання для класних керівників.

Аналіз відкритих уроків та виховних заходів показав, що виховна робота проводиться на належному рівні із впровадженням у навчально-виховний процес сучасних інноваційних технологій виховання учнів, зокрема – використання ІКТ та проектної діяльності.

Чітко спланована робота шкільного методичного об’єднання (ШМО) класних керівників і щорічно проводиться 5 його засідань.

У школі працюють предметні гуртки та гуртки за інтересами.

Особлива увага приділяється зайнятості у гуртках дітей з групи ризику. Результат своєї роботи гуртківці представили під час проведення тематичних тижнів природознавства, історії, англійської мови, екологічних заходів, спортивних змагань. Члени гуртків брали участь в різних конкурсах, проведенні брейн-рингів, шкільних свят і заходів села. Гуртківці впродовж навчального року влаштовують виставки-звіти своєї роботи.

Виховна діяльність школи реалізується на основі виховної системи «З Україною у серці», яка має родинне та національно-патріотичне спрямування. Виховання, як важливе явище суспільного життя, здавна стало провідною функцією людського суспільства. Включившись до процесу відродження національної системи виховання, головною метою колективу Веселокутської ЗОШ І-ІІ ступенів є передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його соціального досвіду, його національної ментальності, своєрідності, світобачення і на цій основі – формування особистих рис громадянина України: духовності, моральна, правова, трудова, екологічна, художньо – естетична та релігійна культура, розвиток індивідуальних здібностей і талантів учня. В основі виховного процесу школи лежить система виховних відносин, що забезпечує взаємодію педагогів, батьків та учнів згідно з суспільно заданими цілями виховання – розквіт духовної сутності людини, яка має стати висококваліфікованим спеціалістом, займати чіткі національні, загальногосподарські позиції, бути активною у громадському житті, відповідальною за моральне становлення себе як особистості. Реалізуючи концепцію освіти, як процес розвитку творчої особистості, педагогічний колектив постійно веде пошук нових педагогічних технологій, що сприяють формуванню середовища, яке розвиває, навчає та виховує. Анкетування, соціологічні опитування, індивідуальні бесіди дають змогу вивчати рівень вихованності, потреб, інтересів кожного учня.

Пріоритетним напрямком організаційно-педагогічної діяльності є індивідуальний підхід у вихованні особистості учнів, стимулювання їхніх внутрішніх сил до саморозвитку і самовиховання, що знайшло своє відображення в планах організаційно-виховної роботи всіх структурних підрозділів школи. Значна увага педагогічним колективом приділяється виконанню Стратегії національно-патріотичного виховання молоді, розвитку життєво-активної позиції громадянина-патріота України. Головне завдання виховної діяльності - створення умов для формування активної життєвої позиції учнів, громадянського самовираження і самореалізації, максимального задоволення потреб учнів в інтелектуальному, культурному і моральному розвитку.

Напрями роботи навчального закладу з патріотичного виховання учнів:

-формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;

-виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої потреби бути громадянином України;

-формування поваги до Конституції України, державної символіки: Герба, прапора, Гімну України.

-збереження і продовження українських культурно-історичних традицій;

-виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії;

-формування національної свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;

-формування соціальної активності;

-виховання правової культури особистості;

-формування й розвиток духовно-моральних і загальнолюдських цінностей;

-формування в учнів потреби до праці як першої життєвої необхідності, високої цінності й головного способу досягнення життєвого успіху

-сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;

-виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності.

Організаційно-методична діяльність з національно-патріотичного виховання учнів

1.Розробка заходів щодо впровадження Концепції національно-патріотичного виховання учнів у школі.

2.Розгляд стану реалізації заходів національно-патріотичного виховання учнів на засіданнях педагогічної ради, нарадах при директорові.

3.Забезпечення використання державної символіки України під час проведення масових заходів.

4.Забезпечення висвітлення заходів національно-патріотичної спрямованості, які реалізуються закладом, в засобах масової інформації.

Колектив школи проводить цілеспрямовану природоохоронну роботу, формуючи екологічну свідомість і культуру учнів. З цією метою щороку проходять такі екологічні акції, як «Зимовий сад», «Ми за чистоту рідного села», «Збережи ялинку», «Затишок», «Джерело», «Підгодуй пташину взимку», «Першоцвіти», тематичні конкурси і бесіди, випуск плакатів, відзначається Всесвітній День Землі, День довкілля, влаштовуємо туристичні походи екологічного спрямування. Спільна діяльність вчителів і учнів, творчий, небайдужий підхід до екологічних проблем дають можливість бачити результат такої роботи.

Школа входить до мережі Шкіл сприяння здоров’ю. Значна увага у виховній роботі приділяється процесу формування в школярів навичок здорового способу життя, безпечної поведінки, проведенню антиалкогольної, антитютюнової, антинаркотичної пропаганди, толерантному ставленню школярів до людей з вадами здоров’я. З цією метою під час проведення тижнів та місячника «Ми за здоровий спосіб життя» (січень), «Шкідливим звичкам – ні!» (грудень), організовувались тренінги, лекції, зустрічі з фахівцями, конкурси, перегляд відеофільмів та презентацій з послідуючим їх обговоренням. Одним з напрямів роботи школи є формування навичок безпечної поведінки, збереження та зміцнення здоров’я учнів. З цією метою проходив тиждень безпечного користування газом, тиждень безпеки життєдіяльності, місячник «Увага: Діти на дорозі!». У вересні створено загін ЮІР, проведено заходи з безпеки дорожнього руху, традиційними для школярів стали конкурси плакатів та малюнків «Я - учасник дорожнього руху».

Один із основних напрямків роботи педагогічного колективу – це виховання правової культури, поваги до Конституції України, законів України, державної символіки, спонукання учнів до протидії проявам аморальності, правопорушенням, антигромадської діяльності. З цією метою протягом року проводились різноманітні виховні заходи, плідно працювала Рада профілактики правопорушень. Традиційними в школі стали тижні правових знань (жовтень, грудень, квітень), змагання юних правознавців, зустрічі з працівниками правоохоронних органів, районних служб у справах сім’ї, дітей та молоді, представниками місцевої влади, зокрема тісна співпраця з сільським головою Козаченком П.О., дільничним інспектором Погрібним О.В.. Учні школи беруть участь у Інтернет проекті Ліги старшокласників «Ми-патріоти Черкащини», підпроект «Знаю і реалізую свої права».

Згідно річних виховних планів роботи у школі пройшли:

-Акції: «Милосердя», «Повертайся живим», «Сильні духом», «Збір пластикових кришечок для протезів», «Мир в моїй Україні», «З Луганщиною разом», «Грані добра», «Шкільна садиба», «Я – господар школи», «Моя ялинка залишилась в лісі», «Живи, первоцвіте», «16 днів проти насильства», «Живи, книго», «Молодь за здоровий спосіб життя».

-Тематичні лінійки: до Дня партизанської слави, до визволення України від німецько-фашистських загарбників, до Дня Соборності України , до річниці битви під Крутами, вшанування пам’яті Героїв Небесної Сотні, до Дня Захисника України, до Дня Збройних Сил України, до Дня Перемоги, вшанування пам’яті жертв голодомору та політичних репресій, до Дня української писемності та рідної мови.

-Флешмоби – «Діти за мир», «Ніколи знову», «Україна – європейська держава», «Земля – наш дім».

-Місячники: «Діти на дорозі», «Пропаганди здорового способу життя», «Родинного виховання», «Національно-патріотичного виховання», Місячник бібліотеки

-Інтернет –проекти (екологічний) районної Ліги старшокласників «Мій край – моя земля», обласної Ліги старшокласників «Ми-патріоти Черкащини».

-Тематичні тижні: фізкультури і спорту, доброти і милосердя, правових знань і історії, тиждень козацької слави «Козацькому роду – нема переводу» , тиждень родини, дитячої книги , безпеки дорожього руху, народознавчий, краєзнавства і туризму, профорієнтації, довкілля.

-Традиційними в школі стали свята : «Ми школярики уже»; новорічні свята , свято Першого дзвоника, Останній дзвінок; до Міжнародного Жіночого Дня; «Шануймо рідне слово», «Подвиг Героїв Небесної Сотні», «Прощавай, Букварику», Міжнародний День захисту дітей», до Дня учителя та День самоврядування, «Прощавай, початкова школо» .

-Уроки пам’яті та мітинги за участю сільської громади: «Запалимо свічу» (вшанування пам’яті жертв Голодомору 1932-1933р.р.), мітинг-реквієм, приурочений річниці Небесної Сотні, пам’яті В.Мельниченка – героя, воїна АТО, до річниці Перемоги над нацистськими загарбниками.

Учні школи разом з своїми наставниками не залишають поза увагою конкурси Ліги старшокласників: «На цій землі я народився», «Квіти біля школи», «Мальовнича Тальнівщина», пісенний - «Пісні мого серця».

З учнями школи активно проводилася профорієнтаційна робота: зібрано інформацію про навчальні заклади різних рівнів акредитації, про специфіку професій, проходили зустрічі учнів 8-9 класів з представниками середніх спеціальних навчальних закладів. Випускники школи визначилися з вибором місця подальшого навчання , з вибором професії. Пишаємося тим, що від навчальних закладів, де продовжують здобувати освіту наші випускники, на адресу школи надходять листи подяки за виховання колишніх учнів.

Активну роль у розв’язанні виховних проблем брала соціальний педагог з виконанням функцій психолога Рябошапка Г.В.. Проводилося анкетування дітей та їх батьків, індивідуальна корекційна робота з окремими учнями, консультації для батьків та педагогів, аналіз періоду адаптації п’ятикласників до навчання у середній ланці школи.

У Веселокутській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів діє дитяча організація „Берегиня”, яка працює за програмою «Сім криниць людяності». Членами організації є всі учні 1-9 класів, а заступники з виховної, навчально-виховної роботи, соціальний педагог, класні керівники та учителі-предметники виступають у ролі наставників і консультантів , надають методичну та практичну допомогу школярам. Значну роль у вихованні учнів школи відіграє учнівське врядування. Рада школярів організовувала різні конкурси, свята, акції і спрямовує діяльність учнівського колективу. З ініціативи центру дозвілля цікаво, змістовно проведено осіннє свято-ярмарку (виручені кошти від якої передано бійцям АТО, а кошти від весняної благодійної ярмарки направили на лікування онкохворих дітей, включившись у акцію «Назустріч мрії», організовану МБФ «Сильні духом»), а також стали традиційними Малі Олімпійські ігри, спортивні естафети. Регулярно проводились робочі й тематичні лінійки, на яких заслуховувались результати шкільного життя, участі учнів в шкільних та районних конкурсах, нагороджувались переможці. Команда школи «Козачата» брала участь у районному етапі гри «Котигорошко», а вже два роки поспіль – у дитячо-юнацькій військово-спортивній патріотичній грі «Джура».

У складний час для нашого народу і країни члени дитячої організації не залишаються осторонь подій, віддаючи частинку власного тепла, милосердя для воїнів АТО. Школярі організовують збір теплих речей, продуктів харчування, виготовляють обереги, пишуть листи, виконують малюнки і через волонтерів передають їх для дітей Луганщини, поранених бійців у госпіталі та на буремний Схід України.

У вересні 2016-2017 н.р. пройшла волонтерська акція учнівського самоврядування«Допоможи солдату» (збір овочів для виготовлення сухих борщів, виготовлення томатного соку, варення). Через волонтерів Тальнівщини було передано воїнам АТО у м. Щастя та Авдіївку 68 літрів томатного соку, який приготували діти і учителі власноруч, і 22л варення, а також плакати, малюнки, обереги. Черкаському волонтерському центру для виготовлення сухих борщів зібрали і відправили 82кг столового буряка , 46кг моркви, 10кг цибулі та часнику, петрушку.

Наші досягнення

Учні школи були переможцями пісенного конкурсу «Пісні мого серця»:

-2011-2012 - ІІ місце;

-2012-2013 - І місце в номінації «Колективи»;

-2013-2014 - ІІ місце в номінації «Колективи»;

-2014-2015- ІІ місце в номінації «Колективи», ІІ місце в номінації «Вокалісти»;

-2015-2016 - ІІІ місце в номінації «Колективи».

Учасники конкурсу «Таланти багатодітної родини» у 2011-2012 р.р. вибороли І місце в районному і ІІ місце в обласному етапі та були нагороджені путівкою у МДЦ «Артек».

Судакова Тетяна (6кл.) брала участь у районному конкурсі «Кращий читач України 2010 року» і посіла І місце.

Наші учні брали активну участь у районних спортивних змаганнях :

*2011-2012 - ІV місце в легкоатлетичному чотирьохборстві;

ІІІ місце у легкоатлетичному кросі «Золота осінь» на приз газети «Колос»:

*2012-2013 - ІІ місце в районі з волейболу- команда хлопців;

І місце в районі з волейболу - команда дівчат;

ІІ місце в районі з тенісу - команда хлопців;

*2013-2014 - ІV місце в легкоатлетичному чотирьохборстві,

ІІ місце в міні-футболі;

*2014-2015- ІІІ місце в настільному тенісі;

- ІІ місце в міні-футболі;

- І місце з волейболу (дівчата) ;

*2015-2016 - 1 місце в районі з волейболу - команда хлопців;

1 місце в районі з волейболу - команда дівчат;

2 місце в районі з тенісу- команда хлопців.

Команда школи нагороджена грамотами за перемогу у дитячо-юнацькій військово-спортивній патріотичній грі «Сокіл-Джура» - ІІІ місце в краєзнавчій вікторині «Відун» і ІІІ місце в конкурсі «І на тім рушничкові»;

ІІ місце в районній туристично-краєзнавчій вікторині серед учнів 9 класів виборола Будюк Дарина.

У 2014 році нагороджені Грамотою за активну участь в районному етапі конкурсу інтернет проектів обласної Ліги старшокласників «Ми – патріоти Черкащини »

Отримали Подяки:

*від ГО «Тальнівське районне об’єднання «Майдан»» та ГО «Тальнівська районна спілка ветеранів та учасників АТО» за активну участь у волонтерській роботі, 2016р.;

*від Міжнародного благодійного Фонду «Сильні духом» за активну допомогу у проведенні акції «Назустріч мрії ІУ», 2016 р..

Веселокутська ЗОШ І-ІІст. співпрацює з навчальними закладами:

Тальянківським агротехнічним колледжем,Державним навчальним закладом "Звенигородський центр підготовки робітничих кадрів",Тальнівським будівельно-економічним колледжем.

Профорієнтаційна робота

Система роботи школи з професійної орієнтації спрямована на обдуманий вибір професії та подальшого життєвого шляху учнів. Система профорієнтаційної роботи включає в себе спільну діяльність класного керівника, психолога, педагога-організатора, громадських організацій. Існують тісні зв’язки школи з професійно-технічними училищами – "Звенигородський центр підготовки робітничих кадрів",Буки, Тальянківським агротехнічним колледжем, Тальнівським будівельно-економічним колледжем, а також з Уманським Національним університетом садівництва, Вінницьким Національним аграрним університетом. В школі є куточок профорієнтації, інформаційні стенди.

Дотримання безпеки життєдіяльності, охорони праці, санітарно-гігієнічних норм

Робота з охорони праці базується на нормативно-правовій документації, в школі створений банк нормативних документів, що регламентують даний вид діяльності закладу.

Виконуються: перспективний план роботи школи щодо дотримання охорони праці, заходи річного плану роботи школи, у плані виховної роботи, відповідні накази про дотримання техніки безпеки при організації навчальної, позакласної роботи, а також при проведенні екскурсій, подорожей, змагань, накази з протипожежної безпеки.

Для всіх посадових осіб розроблені та затверджені посадові інструкції з охорони праці, узгоджені з профспілковим комітетом школи.

Всі працівники школи проходять вхідний, повторний та поточні інструктажі, про що ведеться відповідний запис у журналі інструктажів.

В наявності є акт готовності закладу до 2016-2017 навчального року.

В усіх навчальних кабінетах є матеріали щодо дотримання санітарно-гігієнічних норм, акти-дозволи на експлуатацію. Вчителі хімії, фізики, інформатики, трудового навчання та фізкультури ведуть окремі журнали інструктажів з охорони праці, відповідно затверджених нормативних документів та Положення про навчальні кабінети.

Проводяться навчально-планові заходи при вивчені окремих тем шкільного курсу біології, основ здоров’я, фізики, хімії. В молодшій і середній школі практикуються тематичні диктанти. Класними керівниками ведуться зошити інструктажів з безпеки життєдіяльності та правил безпеки на дорозі, протипожежної безпеки, безпеки на льоду, вибухонебезпечними предметами тощо. Традиційними для школи є навчання, підготовка та проведення Дня цивільного захисту.

Стан матеріально-технічного забезпечення навчальних кабінетів, майстерені, спортзалу, спортмайданчика, навчально-дослідницької ділянки

Всі навчальні кабінети мають нормативні і методичні документи з даного питання, забезпечені дидактичними матеріалами для виконання навчальних програм.

Навчальний заклад забезпечений учнівськими столами, партами, меблями, стільцями. Ведеться контроль за їх збереженням. Шкільні меблі використовуються 27 років, школа потребує їх поповнення.

Для поповнення матеріально-технічної бази керівництво школи намагається залучати додаткові та спонсорські кошти. Так, за рахунок спонсорів матеріальна база школи поповнилась телевізором, музичним центром, комп’ютером,принтером, проектором.

Забезпечення сучасною комп’ютерною технікою

Загальна кількість ПК, що використовуються у школі – 7, у тому числі: у кабінеті інформатики – 5; у бібліотеці – 1; у методичному кабінеті – 1. В школі підготовлено відповідно до нормативних документів Паспорт кабінету інформатики, розроблено пакет програм з різних навчальних предметів.

Комп’ютерний клас, бібліотека, методичний кабінет приєднані до всесвітньої мережі Internet.

Забезпечення навчально-методичною та довідковою літературою, ефективність її використання

Забезпечення школи навчально-методичною літературою відбувається переважно через бюджетне фінансування. Поповнення підручниками здійснюється централізовано через відділ освіти шляхом замовлення. Облік, утримання та передача в користування учням здійснюється шкільною бібліотекою відповідно до нормативних документів. Періодично, в міру надходження, відбувається оновлення фонду підручників, навчальних посібників та художньо-методичної літератури.

Відомості про бібліотечні фонди.

1.Кількість книг – 5914

2.В тому числі підручники- 2473

З них 1-4 класи -538

5-9 класи - 1935

3. Художньої літератури: кількість -3441

4. Кількість періодичних видань 5

Бібліотека розташована на першому поверсі школи. В приміщенні бібліотеки розміщені стіл видачі книг, читальний зал на 6 посадочних місць.

Відсоток забезпечення підручниками:

1 – 7класи – 100%

8клас – 97,2%

9клас – 100%

Працює бібліотека щоденно, крім вихідних з 8.30 до 13.30. Умови функціонування – задовільні (мала кількість місць в читальному залі – мале приміщення).

Фонд розставлений в алфавітному порядку за розділами:

українська література;

світова література;

дитяча література.

Окремо розміщений стелаж з енциклопедичною, словниковою та довідковою літературою. До всіх видань організовано відкритий доступ згідно Правил користування бібліотекою.

Робота бібліотеки знаходиться під постійним контролем дирекції школи. Щороку проводиться акція “Живи, книго!”.

Облік бібліотечного фонду ведеться в інвентарних книгах. Фонд підручників відокремлений від фонду художньої літератури.

З учнями-читачами здійснюються індивідуальні та групові форми роботи. Проводяться бібліотечні уроки з учнями молодших та середніх класів.

З педагогами школи робота здійснюється переважно як інформаційна про нові надходження періодичної та методичної літератури.

Проводяться рейди з перевірки підручників, бібліотекарем школи та класними керівниками ведеться просвітницька робота по збереженню книг.

Планування діяльності навчального закладу.

В закладі наявні всі документи планування. Педагогічний колектив приймає активну участь у плануванні та забезпеченні виконання планів. Раціонально використовується інваріативна та варіативна складова робочих навчальних планів. Дотримується гранично допустиме навантаження учнів. Всі вчителі забезпечені навчальними програмами. Враховуються освітні запити школярів. Своєчасно ведеться та надається у вищі інстанції звітна документація. Планування роботи структурними підрозділами здійснюється на достатньому рівні та у відповідності з навчальними програмами.

До аналізу перспективного та річного планування долучаються всі педпрацівники школи, враховуються можливості корегування, деталізації в плануванні.

Ефективність управлінських рішень.

Ефективність управлінських рішень багато в чому визначається досвідом роботи керівника, умінням об’єктивно вивчити та оцінити ситуацію, накреслити чіткий план реалізації шляхів розв’язання. Дирекція школи своєчасно готує аналітичні матеріали внутрішкільного контролю, знає і виявляє недоліки в напрямах діяльності школи. Конкретно приймає рішення для їх усунення. Управлінські рішення своєчасно доводяться до колективу виконавців. Здійснюється контроль за виконанням рішень.

Робота над створенням іміджу школи як елемент управління:

- систематичний звіт про роботу навчального закладу;

- висвітлення роботи школи в засобах масової інформації;

- створення шкільного сайту, який став ефективним засобом зв’язку з батьками та джерелом інформації про роботу школи;

- виготовлення буклетів про успіхи школи, учнів.

Робота шкільного сайту спрямована на підтримку високої репутації закладу, формування його традицій, створення привабливого образу педагога та учня. Це і є робота над іміджем.

Впровадження інноваційних технологій в управлінні закладом, інформаційне забезпечення.

Дирекція школи застосовує інформаційні технології в управлінні навчально-виховним процесом. Були створені комп’ютерні бази даних про всіх учасників освітнього процесу, складання звітної документації та перспективного планування. З прилученням до мережі Інтернет набули доступу до бази нормативно-регулятороної документації Міністерства освіти та науки України, головного управління освіти обладміністрації. Комунікаційні та інноваційні технології застосовуються при проведенні засідань педагогічної ради, в аналітичній та контролюючій видах управлінської діяльності.

Якість внутрішкільного контролю.

Система внутрішкільного контролю охоплює різні види (оперативного, поточного, перспективного, постійного) контролю. Йому передує робота з детального вивчення та подальшої аналітико-інформаційної обробки. Для ефективності контролю на початку навчального року видається наказ «Про розподіл посадових обов’язків між адміністрацією школи». На підставі якого за директором та його заступниками розподіляються конкретні напрямки здійснення контролю. Відповідно до річного плану координація внутрішкільного контролю здійснюється на засіданнях педагогічної ради, нарадах при директору, робочих та оперативних нарадах. Всі рішення щодо цього оформляються відповідними наказами по школі.

Про результативність та якість внутрішкільного контролю в навчально-виховному процесі свідчать результати державної підсумкової атестації, наявності нагороджених золотою та срібною медалями, вступу випускників (минулих років) до ВНЗ. Особлива увага приділяється контролю ведення шкільної документації, в т.ч. документів суворої звітності, класних журналів, книг обліку видачі свідоцтв тощо.

На постійному контролі адміністрації школи перебувають питання дотримання всеобучу дітьми шкільного віку мікрорайону школи, дотримання техніки безпеки, санітарно-гігієнічних норм в навчально-виховному процесі, забезпечення гарячого харчування.

Ведення ділової документації.

Ділова документація школи ведеться на належному рівні, відповідно до Інструкції. Всі матеріали, відповідно переліку документів є в наявності і зберігаються згідно правил. Відповідні документи прошнуровані, пронумеровані, скріплені печаткою та підписані директором. Роботу з документацію здійснюють особи, встановлені посадовими обов’язками. Контроль за дотриманням вимог до ведення документації здійснює безпосередньо директор школи та заступник директор з навчально-виховної роботи. Всі недоліки або неточності в веденні документації фіксуються та ліквідуються

Забезпечення соціальної підтримки дітей-сиріт, дітей з малозабезпечених сімей та інших учнів із соціально вразливих категорій .

В школі здійснюється планомірна робота по забезпеченню соціальних гарантій дітей-сиріт, дітей з малозабезпечених та багатодітних сімей. На кожну дитину (сім’ю) заведено облікову картку , в яку зазначено інформацію про дитину, її метричні дані, відомості про батьків (опікуна), довідку про матеріальний стан, акти обстеження тощо. Двічі на рік шкільна комісія, в складі соціального педагога, заступника директора з виховної роботи, шкільного психолога, класного керівника відвідують таких дітей на дому, складають та подають у відділ освіти акт обстеження дитини-сироти та дітей позбавлених батьківського піклування (багатодітної чи малозабезпеченої сім’ї). Відповідно до цього визначається план заходів з соціальної підтримки та подається звіт про надану допомогу чи виконану роботу.

Серед конкретних напрямків реалізації соціальної підтримки можна відмітити наступне:

§ Діти-сироти та діти сімей АТО харчуються безкоштовно.

§ Всі діти цієї категорії задіяні гуртковою роботою.

§ Постійно ведеться контроль за наданням матеріальної та соціальної допомоги.

§ Діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування отримали подарунки

Організація харчування учнів

Харчування у Веселокутській ЗОШ І-ІІст. організовано самостійно, відповідно до вимог чинного законодавства. Робота із даного питання ведеться на достатньому рівні. Кухарем (на 0,5 ставки)працює Мороз Наталія Михайлівна 1рік стажу.

У навчальному закладі навчаються 53 учні, з них харчуються – 47учнів (89 %),. Безкоштовно харчуються 2 дітей, батьки яких були учасниками бойових дій АТО. Вартість харчування становить 11 грн.

На 2016 рік у бюджеті сільської ради для Веселокутській ЗОШ І-ІІст. виділили на продукти харчування і енергоносії 11,4 тис. грн., з них, станом на 01.11. 2015 року, профінансовано 10,7 тис. грн.

Для здешевлення шкільних обідів проводиться робота по вирощуванню власної овочевої продукції на шкільних ділянках, по залученню коштів батьків та благодійників. Заробітна плата кухаря фінансується за рахунок коштів сільського бюджету.

Кухар дотримується режиму харчування, технологічного процесу обробки продуктів (заготівля, зберігання сухих продуктів), вимог утримання приміщення для первинної обробки овочів, умов і термінів зберігання продуктів харчування, технології виготовлення страв, правил особистої гігієни, слідкує за дотриманням норм харчування, за якістю продуктів харчування та приготовлених з них страв. Медичний огляд кухарем пройдено, відповідно до чинного законодавства здано санмінімум.

Продукти харчування та продовольча сировина на харчоблок надходять із супровідними документами, які свідчать про їх походження та якість (сертифікати відповідності).

Журнали бракеражу сирих продуктів та готової продукції оформлені відповідно встановленої форми, пронумеровані, прошнуровані, заповнюються своєчасно. Ведуться: книга складського обліку, зошит обліку відходів. Наявні технологічні картки для картотеки страв.

Примірне перспективне меню затверджене директором навчального закладу та погоджено Управлінням Держпродспоживслужби в Тальнівському районі, щоденне меню затверджене директором школи.

Біля всіх електроприладів є інструкції з правилами безпечного користування, діелектричні килимки біля електроплит. Санітарно-гігієнічний стан харчоблоку задовільний. Маркування посуду відповідає санітарно-гігієнічним нормам. Система холодного та гарячого водопостачання знаходиться у робочому стані, дотримується режим миття посуду.

Щоденно відбираються добові проби страв, які зберігаються у спеціальній тарі в холодильнику.

Харчоблок забезпечений дезінфікуючими, миючими засобами відповідно до санітарних вимог, тепловим та холодильним обладнанням.

Наявні 2 плити, виробничі столи, побутова техніка. В їдальні, на даний час, є в достатній кількості посуд, який промаркований і використовується за призначенням, кухонний інвентар (дошки розподільчі, ножі, ваги).

Холодильне обладнання розміщене у окремому приміщенні, У холодильнику та морозильній камері дотримується товарне сусідство продуктів, проте відсутні підписи з назвами груп продуктів харчування.

Облік дітей, які харчуються, ведеться згідно з чинним законодавством. Кількість учнів, які харчуються, співпадають з кількістю, вказаною в табелях відвідування та в шкільному журналі щоденного відвідування.

Харчування учнів різноманітне, в меню наявні м'ясо, крупи, риба, молокопродукти, проте в зв’язку із підвищенням цін на продукти харчування раціон дещо збіднів. Продукти щоденного споживання використовуються в межах денної норми. У весняний та осінній періоди дітям даються свіжі овочі та фрукти. Частота завезення продуктів відповідає термінам реалізації та умовам зберігання продуктів. Не проводиться С-вітамінізація страв.

Видача готових страв здійснюється безпосередньо після закінчення їхнього приготування та бракеражу готової продукції.

Перед серві­руванням столів та вживанням їжі діти миють руки з ми­лом, для чого біля їдальні встанов­лено умивальники.

Готові страви видаються відповідно до графіка приймання гарячого харчування, зат­вердженого керівником закладу. Розпо­ділення страв порціями, у тому числі холодних закусок, здійснюється куха­рем. Для харчування учнів застосовується попереднє накриття столів.

Графік гарячого харчування ви­вішений в обідній залі. Контроль за додержанням графіка, а також за порядком під час прийняття їжі учнями покладається на черго­вого обідньої зали. Учителі чергують у їдальні за графіком.

У закладі немає медичного працівника, тому контролюєсанітарний стан харчоблоку, умови збереження і реалізації продуктів адміністрація комплексу.

Відповідальним за організацію харчування у закладі є заступник директора з навчально-виховної роботи. Він перевіряє якість приготування страв, повноту закладки, вихід і якість готових страв, дотримання правил особистої гігієни персоналом харчоблоку, своєчасне проходження медичних оглядів, проводить огляд персоналу на гнійничкові захворювання, проте недостатньо приділяється увага аналізу норм харчування.

Питання харчування перебуває на постійному контролі в адміністрації навчального закладу, розглядається на засіданнях педагогічної ради, Ради школи, загальношкільних батьківських зборах, нарадах при директору.

У закладі створенокомісію громадського контролю з організації харчування (бракеражну комісію).

У школі наявні нормативно-правові документи щодо організації харчування дітей, в повному обсязі.

З питань організації харчування ведеться відповідна наказова діяльність, якою передбачено виконання вимог щодо пільгового харчування школярів на основі відповідних довідок, виданих районним управлінням праці і соціального захисту.

Співпраця з громадкістю

Щорічно видаються накази: про організацію харчування дітей, в якому окремим пунктом обумовлено призначення відповідального за організацію харчування у закладі; «Про організацію безкоштовного харчування» ; «Про дотримання протиепідемічних заходів»; «Про підсумки організації харчування» Навчання і виховання підростаючого покоління – складний процес , який вимагає залучення значних фінансових вкладень. Щоб добитися бажаних результатів у навчанні та вихованні підростаючого покоління сільська рада об’єднує зусилля школи, громадськості та залучає всі установи села, громадкість, підприємства для забезпечення належного функціонування навчального закладу.

Сільська рада тісно співпрацює з адміністрацією та вчителями Веселокутської ЗОШ І-ІІ ступенів над забезпеченням здобуття кожною дитиною повної загальної середньої освіти. Проводяться спільні рейди «Урок», «Діти вулиці». Згідно плану проводяться засідання комісії по попередженню правопорушень серед учнів і спільно з адміністрацією школи відвідуються неблагонадійні сім`ї, при потребі малозабезпечені та багатодітні сім`ї, сім’ї учасників АТО, вивчаються умови їх проживання.

На засіданнях виконавчого комітету постійно розглядаються актуальні питання, що стосуються належної роботи школи. В серпні розглядалось питання стану підготовки організацій, підприємств, установ села до роботи в осінньо-зимовий період. Заслуховували і звіт директора загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів Баранюк Н.П., про стан підготовки школи до роботи в осінньо-зимовий період 2016-2017 років. Було відмічено, що велика робота проведена адміністрацією школи по підготовці навчальних кабінетів, по ремонту класних приміщень, коридорів, спортивного залу, їдальні. Проведені всі необхідні поточні ремонти завдяки коштам наданим керівниками підприємств: Стеценко І.В. (СВК «Веселой Кут»), Новак І.П. ( ПП «Фортуна»), Мельниченко С.В.(ФГ «Дронго») та субвенсії сільської ради. Сільська рада допомогла придбати ноутбук, посуд для їдальні. Щороку виділяється субвенсія для виплати заробітної плати кухаря, пальне для шкільного автобуса, .

В травні розглядалось питання про роботу пришкільного табору відпочинку дітей. Завдяки роботі виконавчого комітету вирішено питання фінансування харчування дітей із залученням допомоги приватних підприємств.

Учнівський та учительські колективи постійно беруть участь в концертах, урочистих заходах з нагоди державних свят та благоустрої і озелененні території села.

Тісна співпраця сільського голови, виконавчого комітету, депутатів сільської ради з школою, створює належні умови та забезпечує якісне навчання і виховання підростаючого покоління та умови праці педагогічного колективу.

Матеріально-технічна база

Протягом 2006-2016 роківвдалося розв’язати такі ключові питання щодо зміцнення матеріально-технічної бази:

- створено методичний кабінет, в якому зібрано матеріали, що допомагають учителям у підготовці до уроків та підвищенню фахового рівня.

- встановлено комп’ютерну техніку (5 комп’ютерів з меблями, ксерокс, принтер).

- побудовано газову котельню та газифіковано школу.

- створено кабінети з основних дисциплін;

- обладнано учительську;

- створено:

кабінет практичного психолога;

кабінет англійської мови;

актову залу;

спортивний майданчик;

шкільний музей;

зимовий сад;

- підключено до мережі Інтернет;

- придбано мультимедійний проектор;

- впроваджено «Курс школа», «Зауч»;

- придбано шкільний автобус.

- розроблено та створено сайт школи;

- зроблено капітальний ремонт системи опалення;

- закуплено карнизи, тюлі, скатерки

- естетично оформлені шкільні коридори.

- розбито нові клумби.

- зроблено благоустрій шкільної території.

- посаджено 20 ялин та 40 кущів роз.

Висновок: зміцнення матеріально-технічної бази дало можливість створити належні умови для навчання, організації позакласної роботи, дозвілля, занять спортом. Вжиті заходи сприяли формуванню школи нового типу, яка базується на розкритті та розвитку інтересів дітей, досягненні ними високих результатів.

Основні напрямки розвитку навчального закладу

Головним завдання загальноосвітньої школи є забезпечення реалізації права громадян на здобуття загальної середньої освіти. Головним завданням школи є пошук і відбір для навчання творчо обдарованих та здібних дітей, розвиток природних позитивних нахилів, здібностей та обдаровань, творчого мислення, потреби й уміння самовдосконалюватися.

Розвиток всебічно розвиненої цілісної особистості під девізом «Даруємо дітям радість творення».

Створення умов для повноцінного розвитку дитини, її само актуалізації, становлення як свідомого проектувальника й творця свого життя.

Особистісно-орієнтоване навчання і виховання дітей, спрямоване на підготовку інтелектуально розвиненої людини з високими моральними якостями, яка знайде своє місце в реальному житті.

Кiлькiсть переглядiв: 1409

Коментарi