ТВОРЧА ГРУПА ПО ПРОБЛЕМІ ШКОЛИ

Керівник: Мельниченко Ольга Григорівна - вчитель вищої кваліфікаційної категорії

Секретар: Тертична Галина Петрівна - вчитель вищої кваліфікаційної категорії

Системний підхід до організації роботи педагогічного колективу над науково-методичною проблемою

Веселокутського НВК на 2020-2025 роки

Головна мета навчального закладу:

формування і розвиток високоінтелектуальної,

свідомої особистості з громадянською позицією,

готової до конкретного вибору свого місця в житті;

виявлення і розвиток здібностей кожної дитини;

формування багатої, вільної, фізично здорової

особистості, яка творчо мислить та володіє міцними

базовими знаннями з курсу основної школи.

Педагогічний колектив школи

· В школі працює 14 педагогів

З них:

· 4 педагогів вищої категорії;

· 9 педагогів першої категорії;

· 1педагогів другої категорії;

· 2 педагогів мають звання “старший учитель”.

Завдання педагогічного колективу

· формування творчого колективу вчителів-однодумців;

· створення системи виховної роботи з метою формування згуртованості учнівського колективу;

· забезпечення удосконалення уроку як основної форми навчально-виховного процесу;

· організація роботи шкільних методичних об'єднань;

· освоєння і впровадження нових сучасних технологій у навчанні та вихованні;

· підвищення рівня якості навчання учнів з основних предметів;

· організація роботи з обдарованими та здібними дітьми;

· турбота про фізичне і духовне здоров'я кожного учня.

​“Колектив із декількох десятків чоловік не може об’єднатися, держатися і міцніти лише на основі особистої взаємної симпатії всіх членів. Для цього люди дуже різні, а почуття симпатії нестійке і зрадливе. Щоб об’єднати людей, потрібна більш ясна і міцна основа – це ідея”.
К.Станіславський

Умови результативності роботи над науково-методичною проблемою

• обрана науково-методична проблема повинна бути актуальною саме для даної школи, в даний момент, відповідати її особливостям;

• проблема повинна бути актуальною для вчителів та співзвучною сучасним педагогічним ідеям;

• проблема повинна бути комплексною, охоплювати як навчальну, так і виховну роботу;

• програма роботи над проблемою повинна складатися колегіально, всім педагогічним колективом, усі педагоги мають взяти участь у її реалізації;

• повинен існувати діалектичний зв'язок загальношкільної науково-методичної проблеми з єдиною проблемою району;

• проблема повинна пронизувати всі ділянки внутрішньошкільної методичної роботи;

• однією з умов ефективного вирішення проблеми є постійна самоосвіта вчителя;

• у школі потрібно виробити систему традицій, технологій, спрямованих на вирішення проблеми;

• у ході роботи над проблемою потрібно здійснювати постійний аналіз проміжних результатів.

Рекомендації для педагогічного колективу по роботі над науково-методичною проблемою

• скласти перспективний план роботи по її реалізації;

• розробити алгоритм роботи педагогічного колективу над науково-методичною темою;

• здійснити розподіл доручень кожному педагогові своєї ділянки роботи в колективному дослідженні проблеми;

• забезпечити діяльність педагогічної ради з питань реалізації роботи над науково-методичною темою;

• організувати творчу групу, яка забезпечуватиме створення перспективного досвіду роботи по даній проблемі і пропагуватиме його серед учителів;

• оптимізувати самоосвітню діяльність педпрацівників в рамках

реалізації даної теми.

«Мистецтво керівництва загальноосвітньою школою,- писав В.О.Сухомлинський,- в тому і полягає, щоб учителів початкових класів, учителів середніх і старших класів об’єднували єдині педагогічні переконання, щоб індивідуальна творчість, а без цього неможливий творчий колектив, образно кажучи, текла невичерпними джерелами в єдиний потік колективної майстерності, колективного досвіду, колективної турботи про знання учителів».

Ознаки системи

1. Наявність аналізу.

2. Наявність мети чи спрогнозованого результату.

3. Внутрішня змістовна будова процесу.

4. Взаємозв’язок і взаємовплив всіх структурних одиниць.

5. Наявність підсумку, корекція.

Вимоги до управління процесом роботи над науково-методичною проблемою:

1. Збір інформації.

2. Педагогічний аналіз інформації.

3. Прогнозування результатів.

4. Планування.

5. Організація.

6. Регулювання.

7. Контроль.

8. Корекція.

9. Стимулювання.

10. Аналіз на основі зворотного зв’язку.

Етапи роботи над проблемою

1. Аналітичний етап.

2. Визначення проблеми.

3. Визначення шляхів реалізації.

4. Теоретичне осмислення педагогічної ідеї та ознайомлення з наявним передовим педагогічним досвідом із даної проблеми.

5. Розробка практичних рекомендацій.

6. Створення членами творчої групи передового досвіду на основі педагогічної ідеї.

7. Пропагування нової педагогічної ідеї, вироблення у практичних працівників психологічного налаштовування на її використання.

8. Вивчення й узагальнення створеного ППД, уточнення на цій основі практичних рекомендацій.

9. Упровадження в масову практику ідей проблемної теми з урахуванням розроблених і уточнених рекомендацій.

10. Аналіз проміжних і кінцевих результатів. Підбиття підсумків роботи над проблемою.

Загальна характеристика науково – методичної проблеми школи

Веселокутський НВК з 2020/2021 навчального року працює над реалізацією науково-методичної проблеми:

«Удосконалення моделі інформаційно освітнього середовища як основи іноваційного розвитку в умовах НУШ»

· Мета: формування вчительської та учнівської компетентностей з інформаційно-комунікаційних технологій, необхідних для життя в інформаційному суспільстві.

· Завдання: створення оптимальних умов для широкого впровадження ІКТ в навчально-виховний процес школи та особистісний фаховий і навчальний простір учителів і учнів.

Актуальність її полягає в тому, що українська освіта XXI століття потребує кардинальних змін у структурі, змісті та технологіях навчання.

В Національній стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2021 року відзначено, що пріоритетом розвитку освіти є:

впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечують удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві;

підвищення ефективності навчально-виховного процесу на основі впровадження досягнень психолого-педагогічної науки, педагогічних інновацій, інформаційно-комунікаційних технологій.

Теоретичне обгрунтування

Інформаційно-комунікаційні технології або ІКТ —

засоби, пов'язані зі створенням, збереженням, передачею, обробкою і управлінням інформації. Цей широко вживаний термін включає в себе всі технології, що використовуються для спілкування та роботи з інформацією.

Використання ІКТ дає можливість вирішувати такі актуальні питання:

використовувати у навчанні здобутки новітніх інформаційних технологій;

удосконалювати навички самостійної роботи учнів в інформаційних базах даних, мережі Інтернет;

інтенсифікувати процес навчання, поліпшити засвоєння учнями знань, зробити процес навчання цікавішим і змістовнішим.

Нормативна база

Використання ІКТ у навчально-виховному процесі регламентується такими нормативними документами:

Конституція України;

Закон України «Про освіту»;

Закон України «Про загальну середню освіту»;

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року;

Державна національна програма «Освіта. Україна ХХІ століття»;

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державного

стандарту базової, повної загальної середньої освіти», «Про затвердження

Державного стандарту початкової освіти»;

Закон України «Про основні засади розвитку інформаційного суспільства в

Україні на 2020 – 2025 роки»;

Указ президента України «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного

розвитку освіти в Україні»;

Державна цільова програма впровадження у навчально-виховний процес

ЗНЗ інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до

2025 року.

Пріоритетні цілі школи в 2020-2021 роках

· підвищення рейтингу школи;

· реалізація науково-методичної проблеми "Розвиток творчого потенціалу учнів через упровадження інформаційних технологій";

· широке використання ефективних педагогічних та інформаційних технологій;

· підвищення рівня професійної компетентності вчителя, іміджологічної культури, зростання мотивації до самовдосконалення;

· результативність участі учнів школи у Всеукраїнських олімпіадах із базових дисциплін, творчих конкурсах;

· підвищення конкурентноздатності випускників;

· створення здорового мікроклімату у школі, сприятливих умов для навчання та виховання, співпраці вчителя й учнів;

· підготовка конкурентноспроможних випускників, адаптованих до життя в інформаційному суспільстві, яке швидко змінюється

Мета роботи педколективу над проблемою

· Організація командної взаємодії фахівців-педагогів щодо комплексного впровадження інноваційних педагогічних технологій розвитку творчих здібностей учнів різних категорій.

· Створення максимально сприятливих умов для задоволення освітніх потреб, розвитку та самореалізації кожної дитини у творчому середовищі.

· Активізація творчого потенціалу учнів – індивідуально та в колективі, залучення до творчої діяльності, підвищення рівня творчої компетентності дітей.

Завдання роботи педколективу над проблемою

· Вивчення теоретичних засад інформаційно-комунікативних технологій.

· Створення системи діагностики творчого потенціалу учнів.

· Створення банку інформації про індивідуальні здібності учнів школи, рівень та динаміку їх розвитку.

· Удосконалення системи організації навчально-виховного процесу на основі сучасних тенденцій розвитку освітньої галузі.

· Курсова підготовка вчителів щодо особливостей роботи в умовах інформаційної освіти.

·

Етапи реалізації науково-методичної проблеми

Діагностичний етап

1. Моніторингові дослідження за такими напрямами:

Професійна компетентність педагогічних працівників (інтелектуальна, психологічна, управлінська, мотиваційна, комунікативна, проективна, дидактична, методична, креативна).

Рівень навчальних досягнень учнів, їх вихованості та розвитку. Особливу увагу ми звертали на рівень компетентностей, якими володіють учні (уміння вчитись, компетентність з інформаційних технологій, громадянська, здоров’язберігаюча, загальнокультурна, підприємницька, соціальна).

2. Аналіз результатів педагогічного процесу для виявлення загальних та окремих аспектів науково-методичної роботи.

3. Аналіз нормативних документів.

4. Діагностичне анкетування педпрацівників

Фрагмент діагностичної анкети

6. Над якою методичною проблемою Ви хотіли б працювати в наступному навчальному році?

7. Виберіть питання для опрацювання, які будуть для Вас найбільш корисними у Вашій педагогічній діяльності:

· реалізація компетентнісного підходу до навчання;

· впровадження проектної технології у навчальний процес;

· забезпечення продуктивності навчання;

· використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі:

· опора на інтерактивні методи навчання.

8. Чи буде впливати, на Вашу думку, використання інформаційно-комунікаційних технологій на підвищення ефективності навчально-виховного процесу?

9. Оцініть, будь ласка, свою готовність до використання ІКТ в професійній діяльності:

· не володію комп’ютерними технологіями;

· не бачу необхідності використання ІКТ в своїй роботі;

· не використовую ІКТ в силу різних обставин, але розумію їх необхідність;

· володію елементарними навиками роботи з ІКТ, але використовую епізодично;

· систематично-використовую ІКТ в своїй педагогічній діяльності;

· удосконалюю форми та методи роботи з використанням ІКТ;

· володію на високому рівні та навчаю інших.

Основні передумови для вибору науково-методичної проблеми школи

1) достатня мотивація до запровадження інформаційно-комунікаційних технологій у педагогічній практиці;

2) високий рівень інформованості учителів про новітні інформаційно-педагогічні технології, знання новаторських методів роботи;

3) зорієнтованість педагогів на власну творчість, налаштованість на експериментальну діяльність;

4) готовність до подолання труднощів, пов’язаних із змістом і застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій;

5) володіння практичними навичками освоєння інформаційно-комунікаційних технологій.

Теоретичний етап

· Дискусії.

· Семінари-практикуми.

· Аналіз фахової літератури.

· Самоосвіта.

· Консультації.

Практичний етап

На практичному етапі відбувалось впровадження досвіду реалізації нової педагогічної ідеї у масову практику вчителів.


Узагальнюючий етап

Узагальнюючий етап передбачає з’ясування результативності роботи щодо впровадження в практику нової наукової ідеї та ППД.

Аналіз результативності роботи над проблемою:

· глибина осмислення педагогічними працівниками суті нової педагогічної ідеї;

· кількісний показник членів педагогічного колективу щодо трансформації нової педагогічної ідеї в практичну діяльність;

· які зміни відбулись у професійній компетентності вчителів, на скільки глибоко вони осмислили суть нової педагогічної ідеї?

· які зміни відбулись у рівні навчальних досягнень, вихованості учнів, їх розвитку та компетентності?

Підсумки роботи над науково-методичною проблемою

1. Освоєно інформаційно – комунікаційні технології і в їх межах – метод проектів.

Анкета

1. Як давно використовуєте засоби інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у педагогічній діяльності?

4. Який вплив на учня, на Вашу думку, має використання ІКТ?

сприяє підвищенню пізнавального інтересу до предмета;

дозволяє учням проявити себе в новій ролі;

формує навички самостійної продуктивної діяльності;

сприяє створенню ситуації успіху для кожного учня.

5. Який вплив на Вашу педагогічну діяльність має використання ІКТ?

дозволяє економити час на уроці;

дозволяє збільшити глибину занурення в матеріал;

підвищує ефективність уроку

Мета шкільного сайту:

· позитивна презентація інформації про досягнення учнів та педагогічного колективу, про особливості школи, її історії;

· систематичне інформування учасників освітнього процесу про діяльність навчального закладу;

· формування позитивного іміджу школи;

· здійснення обміну педагогічним досвідом та демонстрація досягнень педагогічного, учнівського колективів;

· створення умов для мережевої взаємодії всіх учасників освітнього процесу: педагогів, учнів, батьків, випускників, громадських організацій та зацікавлених осіб;

· створення умов мережевої взаємодії школи з іншими установами;

· стимулювання творчої активності вчителів та учнів;

· підвищення ролі інформатизації освіти, організація навчання з використанням мережевих освітніх ресурсів.

8. Ефективно використовується ІКТ в управлінській діяльності

1. Робота в міській освітній мережі.

2. Створення бази даних працівників школи, учнів.

3. Робота з документацією (звіти, інформація в різні органи,накази, довідки тощо)

4. Участь у форумах, чатах, конференціях

5. Опрацювання нормативно-правової документації шляхом використання Інтернет.

6. Створення портфоліо педагогічних працівників.

7. Оформлення внутрішнього контролю за службами в електронному вигляді.

Використання ІКТ у методичній роботі

1. Оформлення ділової документації.

2.Проведення контрольно — аналітичної діяльності(підготовка схем аналізу, обробка даних, результативність у вигляді графіків, діаграм , атестація педагогів, рівень знань дітей з різних розділів програми тощо).

3. Робота в мережі Інтернет з питання самоосвіти та накопичення інформаційного матеріалу.

4.Оформлення атестаційних матеріалів.

5. Розробка презентацій до уроків, семінарів, методичних об’єднань, конференцій, педагогічних рад, консультацій, майстер-класів.

6. Використання мультимедійного супроводу в роботі з учнями на заняттях, під час проведення свят та розваг; у роботі з батьками (під час проведення консультацій, батьківських зборів).

7. Оформлення картотеки періодичних видань, облік методичної та художньої літератури.

8. Оформлення стендів, інформаційних куточків.

9. Оформлення буклетів, ППД роботи вчителів,матеріалів для участі в різноманітних конкурсах.

10. Накопичення ілюстративних матеріалів для випуску санбюлетнів, порад для батьків, оформлення презентацій, буклетів.

11. Обмін досвідом роботи з іншими педагогічними колективами.

1. Аналітичний етап

План роботи над науково-методичною проблемою

на 2020-2021 н.р.

Тема заходу

Термін

Вид

Відповідальні

1.

Проведення діагностичної анкети для вчителів що до роботи над науково-методичною проблемою школи

серпень

анкета

Калиушко Т.М.

2.

Моніторингове дослідження забезпеченості учнів КТ

вересень

опитування

Класні керівники

3.

Моніторингове дослідження навиків володіння інформаційними технологіями педагогів

жовтень

анкета

Поліщук Ю.І.

4.

«Вчимося працювати з клас рум та міт»

листопад

Мастер-клас

Калиушко Т.М.

5.

Аналіз роботи учнів та педагогів на дистанційному навчанні (проблеми та їх вирішення)

грудень

звіт

Калиушко Т.М.

6.

Самоосвіта педагогів та план підвищення кваліфікації

січень

план

педагоги

Кiлькiсть переглядiв: 224

Коментарi